Tunti-kuvaukset

Perusjumppa

Perusjumpassa jumpataan ilman musiikkia sekä vaikeita askelkuvioita. Tunti sopii erinomaisesti miehille, toki naisetkin ovat jumppaan tervetulleita! Tunnilla hyödynnetään jumppakeppiä.

Kuntopiiri

Kuntopiiri on harjoittelu- ja kuntoilumenetelmä, jossa pyritään lähinnä oman kehon painoa tai vastusta hyväksi käyttäen parantamaan fyysistä suorituskykyä. Kuntopiiriin kuuluu vatsan, selän, käsivarsien ja jalkojen lihasten suorituskykyä kehittäviä liikkeitä.

HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen kuntopiiriä ei toteuteta kiertoharjoitteluna, vaan kukin treenaa kuntopiiriliikkeet omalla paikallaan.

Kesäjumppa 45´

Kesäjumppa soveltuu kaikenikäisille kuntotasosta riippumatta. Tunti pidetään hyvällä säällä ulkona ja huonolla salissa. 

Kesäjumpassa lämmitellään ulkona esimerkiksi kävellen, hölkäten Jumppalan ympäri tai musiikin tahdissa helppoa askelsarjaa tehden. Lihaskuntoa tehdään patterityylisesti eli tehdään samaa liikettä minuutin ajan kerrallaan omaan tahtiin. Lihaskuntoa tehdään kolmen liikkeen sarjassa toistaen 3-4 kierrosta. Lihaskunnossa voidaan käyttää lisävastuksena kuminauhaa, irtopainoja tai levypainoa. 

Tunnin lopussa venytellään. Ulkona liikkeitä tehdään seisten, joten mattoa ei tarvita.

Kuntojumppa + kehonhuolto

Tunnilla nostetaan sykettä musiikin tahdissa helpoin askelein sekä tehdään lihaskuntoliikkeitä koko keholle. Tunnin voi tehdä myös kevyesti, joten sopii kaikille. Kuntojumpan avulla arkijaksaminen helpottuu ja tasapainosi paranee. Hyvässä seurassa kehosi lämpenee ja mieli virkistyy! Tunnilla lisäksi tehdään rauhallisia liikkuvuusliikkeitä sekä venytellään. Tunnilla käytetään mm. keppiä, isoja ja pieniä jumppapalloja ja kuminauhaa. 

Yllä olevat tunnit ovat erityisesti senioreille tarkoitettuja, mutta vasemmasta reunapalkista näet myös monia muita Teille sopivia tunteja.