Tunti-kuvaukset

Perusjumppa

Perusjumpassa jumpataan ilman musiikkia sekä vaikeita askelkuvioita. Tunti sopii erinomaisesti miehille, toki naisetkin ovat jumppaan tervetulleita! Tunnilla hyödynnetään jumppakeppiä.

Kuntopiiri
on harjoittelu- ja kuntoilumenetelmä, jossa pyritään lähinnä oman kehon painoa tai vastusta hyväksi käyttäen parantamaan fyysistä suorituskykyä. Kuntopiiriin kuuluu vatsan, selän, käsivarsien ja jalkojen lihasten suorituskykyä kehittäviä liikkeitä.

HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen kuntopiiriä ei toteuteta kiertoharjoitteluna, vaan kukin treenaa kuntopiiriliikkeet omalla paikallaan.

Kuntojumppa + kehonhuolto
Tunnilla nostetaan sykettä musiikin tahdissa helpoin askelein sekä tehdään lihaskuntoliikkeitä koko keholle. Tunnin voi tehdä myös kevyesti, joten sopii kaikille. Kuntojumpan avulla arkijaksaminen helpottuu ja tasapainosi paranee. Hyvässä seurassa kehosi lämpenee ja mieli virkistyy! Tunnilla lisäksi tehdään rauhallisia liikkuvuusliikkeitä sekä venytellään. Tunnilla käytetään mm. keppiä, isoja ja pieniä jumppapalloja ja kuminauhaa. 

Helppo Kuntojumppa

Tämä tunti sopii myös senioreille sekä soveltavaa liikuntaharras-tusta kaipaavalle. Tunti sopii liikkumisessa apuvälineitä tarvitseville tai kevyttä liikuntaharrastusta haluavalle. Tunnilla tehdään liikkuvuus liikkeitä seisten tai istuen käyttäen mm. keppiä, vahvistetaan käsien lihaksia irtopainoilla sekä nautitaan liikkeistä musiikin tahdissa. Tuntia ohjaa yksi kouluttautunut ohjaaja.

Yllä olevat tunnit ovat erityisesti senioreille tarkoitettuja, mutta vasemmasta reunapalkista näet myös monia muita Teille sopivia tunteja.