Tuntikuvaukset

Täältä löydät itsellesi mieluisen tunnin sinulle sopivana ajankohtana.Tuntitarjontamme on monipuolinen ja tuntimme sopivat kaiken ikäisille – ja kuntoisille. Tutustu tuntikuvauksiin ja tule kokeilemaan!

Huomaathan, että LesMills tunnit on tarkoitettu yli 16-vuotiaille.

Jooga
Jumppalassa joogataan hatha-joogaa. Se on joogan klassisin sekä länsimaissa tutuin muoto. Hatha jooga koostuu joogan perusliikkeistä eli asanoista ja tunnilla harjoitellaan niiden lisäksi oikeaa hengitystekniikkaa, kehonhallintaa ja rentoutumista. Hatha-jooga on rauhallinen, lempeä, rentouttava ja kaikille sopiva joogamuoto.

Tuntiin kuuluu alkurentoutus, alustavat liikkeet, aurinkotervehdykset, päivän asanat sekä loppurentoutus. Tunnilla pärjäävät sekä aloittelijat että konkarit! Keho&mieli-tuntina jooga tarjoaa jokaiselle rauhoittumista, palautumista, oman kehonhuoltoa ja parantaa kehotietoisuutta, notkeutta, liikkuvuutta, vahvuutta, unohtamatta stressin poistoa.

XXL-Dance®
on liikuntamuoto niille, joiden BMI on 30 tai yli ja jotka haluavat tanssia ilman "pakko liikkua" -fiilistä ja ryppyä otsassa.

XXL-Dance® on matalan kynnyksen liikuntaa, joka sopii monille. Mitään ei tarvitse osata valmiiksi ja tekemisestä nauttiminen on tunnin pääasia.

XXL-Dance® -tunnille on ominaista hauskanpito, irrottelu ja heittäytyminen, mutta samalla myös uuden opettelu, itsensä haastaminen ja itsensä ylittäminen.

XXL-Dance® -tunti pitää sisällään lämmittelyn, koreografiallisia biisejä, itseilmaisua tanssien sekä jäähdyttelyn ja lyhyen venyttelyn.

XXL-Dance® ei pyri painonpudotukseen vaan liikkumisesta, musiikista ja omasta kehosta nauttimiseen. Tunnilla ei myöskään lasketa kalorikulutusta, vertailla tai arvostella, vaan fiilistellään, kannustetaan ja iloitaan onnistumisista.

 

Suomi-jumppa

Jos olet kaivannut reipasta ja helppoa kuntoliikuntaa, tässä sinulle sellainen!

Suomi-jumppa on tehokas, kaikille sopiva tunti suomalaisen iskelmä-, pop- ja rockmusiikin rytmittämänä.

Tunti lähtee liikkeelle helpolla askelluksella, joka lämmittelyn jälkeen saa sykkeen nousemaan ja kropan mukavaan vauhtiin.  Lihaskunto-osuudet sisältävät selkeitä ja tehokkaita liikkeitä, joita voit tehdä oman kehosi ehdoilla.

Monipuolinen tunti vahvistaa kehoa kokonaisvaltaisesti, parantaa aerobista kuntoa, kiinteyttää ja venyttää lihaksia sekä kehittää tasapainoa ja ryhtiä.

Lavis® -lavatanssijumppa

Lavis® on lavatanssin ja jumpan välimuoto, jossa tanssitaan esimerkiksi valssin, humpan, jenkan, polkan, tangon, foksin tai rockin tahtiin. Mukana myös masurkkaa sekä variaatioita latinorytmeistä kuten salsa, cha cha, rumba tai samba.

Lavis® on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria, ja se sopii sekä miehille että naisille. Jumppa-, tasapaino- ja tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että et tarvitse mitään aikaisempia taitoja. Tunnilla on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi. Mukaan tarvitset joustavat vaatteet, sisätossut tai tanssilenkkarit.

Leidijumppa

Tämä iloinen ikiliikkujien ryhmä on suunnattu Sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi vielä kypsälläkin iällä. Ryhmään ovat tervetulleita kaikki aikaisempaa jumppakokemusta ei tarvita. Tunnilla ei tarvita erikoisia varusteita, mukavat liikuntaan sopivat vaatteet ja jalkineet riittävät. Vesipullo on hyvä olla mukana. Liikkeiden suoritustapa ja alkuasennot on tällä tunnilla sellaisia, että niissä huomioidaan ikääntymisen aihauttamat muutokset kehossa. Hyppyjä tai vaikeita askelkuvioita ei tunnilla tehdä, mutta kunnon hikijumppaa kyllä. Ohjelmassa on myös jumppaa kepein ja kuminauhoin sekä pallon päällä. Tule kokemaan liikunnan riemua ja tapaamaan muita liikunnan harrastajia joko yksin tai yhdessä ystävän kanssa. Tunnille voi tulla mukaan, missä kauden vaiheessa tahansa.

Tunnilla on liikevaihtoehtoja eritasoisille liikkujille, joten tunti soveltuu sekä aloittelevalle että edistyneelle.

 

Babypumppi

Babypumppi, tunti jolla käydään  koko keho läpi helpoilla lihaskuntoliikkeillä samalla vauvasi kanssa seurustellen ja oman harkinnan mukaan painona käyttäen. Babypumppi on hikistä ja hauskaa!

 

Vauvabic

Tiesithän, ettet joudu luopumaan liikunnasta, vaikka haluatkin pitää vauvasi/taaperosi lähelläsi. Vauvabic tunneilla äidit saavat perusjumppaa vaihtuvien teemojen (keppijumppaa niskalle, pallojumppaa keskivartalolle, steppiä reisille jne.) mukaan.

Välineitä monipuolisesti hyödyntävä tunti kaikille, joilla synnytyksestä on kulunut vähintään 2 kuukautta. Liikkeiden toteutuksessa ollaan ajateltu niin raskauden aiheuttamia muutoksia äitien kehoissa kuin tunnilla mukana olevia lapsiakin. Varmistathan lääkäriltäsi esim. jälkitarkastuksesssa, että olet toipunut synnytyksestä riittävän hyvin, ennen kuin tulet jumpalle –etenkin jos synnytyksesi on ollut vaikea tai jos lapsesi on syntynyt sektiolla.

Niska-hartia-selkä

Haluatko hoitaa tai ennalta ehkäistä hartiaseudun ongelmia? Terveysliikunta tunti, jossa huomioidaan erityisesti niskan, hartioiden ja keskivartalon lihaksistoa. Vetreyttäviä, voimaa lisääviä ja venytyksiä ongelma-alueen lihaksille. Tunti sopii kaikenkuntoisille –myös miehille. Huolehdi itsestäsi!

Perusjumppa

Tunti sopii aivan kaikille, aloittelijoille, himotreenaajalle, nuorelle, ikääntyvälle, raskaana olevalle ja kaikille jotka jotain näiden välistä.
Tunneilla nostetaan hikipintaan,mutta kuitenkin ilman vaikeita askelkuvioita ja keskitytään lihaskunto-osuuteen koko keholle sekä nautitaan lopuksi pitkistä rentouttavista venyttelyistä. Kahden viikon ajan tehdään samaa ohjelmaa ja syksyn aikana vaihdellaan välineitä.
Tervetuloa mukaan missä vaiheessa kautta tahansa.

  • 23.1. - 30.1. Keppi,
  • 27.2. - 6.3 Kuminauha,
  • 27.3. - 3.4. Pallo,
  • 24.4. - 8.5. Kuntopiiri

Bailatino®

Tanssillinen liikuntamuoto, jonka perusajatuksena on tuoda ihmiset lähemmäksi latinalaista musiikkia ja latinalaista tanssia sekä latinalaiskulttuuria. Bailatinon tarkoituksena on poistaa musiikillisesta liikunnasta siihen helposti kohdistuvia suorituspaineita. Bailatinossa ei vaadita tanssitekniikan osaamista, vaan tärkeämpää on luoda ilmapiiri, jossa liikkuja nauttii oman vartalonsa käytöstä omien resurssiensa mukaan sekä kokee oppimisen että onnistumisen riemua.

Les Mills BODYBALANCE™

BODYBALANCE™pohjautuu joogaan, Tai chiin ja pilatekseen, ja se sopii kaiken tasoisille liikkujille.

Tunti koostuu erilaisista tasapainoa, liikkuvuutta ja staattista voimaa kehittävistä liikkeistä. Keskittymisen, hengityksen ja tarkoin valittujen liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta miellyttävän musiikin tahtiin. Yhdistelmä eri tekniikoita ja liikkeitä tarjoaa fyysisen treenin sekä sisäistä tasapainoa ja harmoniaa.

Tunnin lopussa on lyhyt rentoutus. Mukaan tarvitset joustavat vaatteet, hikipyyhkeen, juomapullon sekä pitkähihaisen paidan loppurentoutusta varten. Tunnilla liikutaan paljain jaloin. Tunnin kesto 60 min. Ohjelma vaihtuu kolmen kuukauden välein joten ehdit tutustua rauhassa liikkeisiin ja huomata sen hyvää tekevän vaikutuksen.

LesMills TONE

Les Mills TONE™ on todellinen koko kropan treeni! Erilaiset askelkyykyt ja muut kyykkyjen variaatiot, toiminnallinen treeni sekä vastuskuminauhan tai painojen avulla tehtävät harjoitteet auttavat sinua polttamaan kaloreita sekä kohottamaan kuntoasi vain 45 -minuutissa! Tunnilla voit vapaasti valita oman tasosi mukaisia harjoitteita, mikä tekeekin tunnista jokaiselle sopivan aina vasta-alkajasta konkariin.

Tämä jos mikä on koko kehon treeni, jossa pääset kiinteytymään ja kehittämään koko kroppaasi!

 

LesMills BODYPUMP™

Bodypump on 60 minuuttia lihaskestävyysharjoittelua ryhmässä. Harjoittelu tapahtuu iloisen ja mukaansa tempaavan musiikin tahdissa ja melkein kaikki liikkeet tehdään levytangon avulla.

Kaikki ohjaajat käyttävät tunnilla samaa rakennetta, minkä ansiosta voit helposti seurata liikkeitä ja suunnitella oman harjoittelusi. Täydellinen harjoitusmuoto, joka muokkaa koko vartaloasi.

Tunnilla on liikevaihtoehtoja eritasoisille liikkujille, joten tunti soveltuu sekä aloittelevalle että edistyneelle.

LesMills BODYSTEP

Mielettömän hauska ja hikinen intervallisteptunti. Tässä stepissä riittää fyysisiä haasteita myös kovakuntoisille urheilijoille, mikäli sellaisia hakee. BODYSTEP-tunneilla on liikevaihtoehtoja mm. ilman ponnistuksia tai vähemmillä käsillä, joten kukin osallistuja voi tehdä treenin omalla tasollaan. Taatusti mainio meininki! Tunti sopii kaikille atleettisen penkkiaskelluksen ystäville.  Paras tapa kiinteyttää takamus ja hankkia lisää ruista reisiin. Tunnin lopussa lyhyt lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt.

Tunti on rankka ja soveltuu parhaiten jo jonkin verran liikkuneille tai hyväkuntoisille liikkujille.

BodyCombat on voimistava kardiotreeni, jossa laitat kehosi äärirajoille. Tämä äärimmäisen energinen ohjelma saa inspiraationsa kamppailulajeista ja lainaa liikkeitä Karatesta, nyrkkeilystä, Taekwondosta, Tai Chistä, Capoeirasta ja Muay Thaista (thainyrkkeily). Tunteja tukee energinen musiikki ja kannustavat ohjaajat. Isket, lyöt, potkit ja teet kata-liikkeitä polttaen samalla hurjan määrän kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa.

Paavot - miesten oma ryhmä

Mitä Paavojen treenit pitävät sisällään?

Kehonhuoltoa venyttelemällä ja kiertämällä: Tunti on luonteeltaan rauhallinen ja siinä keskitytään kehon vetreyttämiseen kierroilla, avauksilla venytyksillä ja vanutuksilla. Kehonhallintaa vaativat syvien lihasten treeniliikkeet nostavat kuitenkin hikeä pintaan.

Pumpilla lihakset töihin: LesMills Bodypump , jolla ohjaajana toimii joku seuramme BodyPump-lisenssin omaava ohjaaja. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä levypainotangon kanssa, jonka painot on säädeltävissä kaiken ta­soisille liikkujille.

Kuntopiiri: Nimensä mukaisesti tunnilla tehdään monipuolisia lihaskuntoliikkeitä ja sykkenkohotuksia kiertoharjoitteluna pisteeltä pisteelle. Tunnin teho on helposti jokaisen liikkujan säädeltävissä ja on taatusti rankka myös himoliikkujalle.

CORE+Steppi
Tunti jaetaan kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa keskitytään keskivartaloon eli COREEN. Liikkeet vahvistavat keskivartalon lihaksia, parantavat ryhtiä ja kohottavat kuntoa levypainon, kuminauhan ja oman kehon painolla. Toinen osa tehdään laudan kanssa; tuttuja steppiaskelluksia jossa kohotetaan sykettä ja kuntoa.

Tehotreeni
Tehotreeni jaetaan alkulämmittelyyn, cross fit tyyliseen kiertoharjoitteluun, jäähdyttelyyn ja notkeuden ja liikkuvuuden harjoittamiseen. Saadaan erilaista treeniä koholle, uusia ärsykkeitä sekä tehdään liikunnasta monipuolisempaa!

Jokaisen tunnin lopussa on venyttelyosio, jonka pituus määräytyy tunnin sisällöstä riippuen.
Tunnille tarvitset mukaan joustavat ja ilmavat liikuntavaatteet, sisätossut, hikipyyhkeen ja vesipullon ja rennon iloisen mielen.

Paavojen liikuttamisesta huolehtii Milla.

Powergym on Voimisteluliiton kehittämä uusi ryhmäliikuntatunti, joka kehittää monipuolisesti kuntoa ja haastaa opettelemaan uusia taitoja. Powergym-tunti toteutetaan kuntopiirinä, ja yhdellä tunnilla tulee harjoitettua voimaa, nopeutta, ketteryyttä, kestävyyttä ja taitoa. Tunti koostuu alkulämmittelystä, liikkeiden opettelusta, työosiosta ja loppuverryttelystä. Jokainen osallistuja tekee liikkeitä omaan tahtiinsa ja omalla tasollaan – haastavia liikevariaatioita kovalla intensiteetillä tai helpompia versiota leppoisampaan tahtiin tai mitä tahansa näiden väliltä. Tervetuloa treenaamaan!