Tuntikuvaukset

Täältä löydät itsellesi mieluisen tunnin sinulle sopivana ajankohtana. Tuntitarjontamme on monipuolinen ja tuntimme sopivat kaiken ikäisille – ja kuntoisille. Tutustu tuntikuvauksiin ja tule kokeilemaan! 
Huomaathan, että LesMills tunnit on tarkoitettu yli 16-vuotiaille.

Core-treeni 

Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti toiminnallisilla liikkeillä keskivartalon lihaksia. Tunti on hypytön. Vahva keskivartalo on vankan pohjan niin arkeen kuin kovempaan treeniin. 

Core + kehonhuolto

Tunnilla harjoitetaan keskivartalon lihaksia toiminnalisilla liikkeillä sekä haetaan huoltavilla liikkeillä aktiivista liikkuvuutta ja elastisuutta kehoon. Hyvä lihasvoima yhdistettynä riittävään liikkuvuuteen pitää arkiaskareetkin helpompina. 

Kuntopiiri

Kuntopiiri, circuit training, kiertoharjoittelu; rakkaalla lapsella on monta nimeä! Tunnilla harjoitetaan kaikkia lihasryhmiä käyttämällä hyväksi kehonpainoa tai yksinkertaisia välineitä. Tunnin aikana tehdään lihaskuntoliikkeitä ja sykkeenkohotusliikkeitä kiertäen pisteeltä toiselle. Tunti sopii kaikille, sillä tehoa on helppo säädellä itse! Tuntiin kuuluu lyhyt alkulämmittely ja kevyt jäähdyttely. 

HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen kuntopiiriä ei toteuteta kiertoharjoitteluna, vaan kukin treenaa kuntopiiriliikkeet omalla paikallaan. Kuuluu Senioriklubiin.

Kahvakuula

Kahvakuulaharjoitus sopii kaiken tasoisille ja kuntoisille jumppaajille. Harjoitus on toiminnallinen koko kehoa monipuolisesti aktivoiva tunti, jossa kehitetään mm.  kehonhallintaa, liikkuvuutta, voimaa ja kestävyyttä. Tunnilla pääset itse määrittämään oman tahtisi sekä tarvittaessa saat korvaavia liikkeitä tukemaan omaa harjoitteluasi. Otathan oman kahvakuulan (4-8 kg) mukaan tunnille. Seuralta löytyy muutamia lainakuulia.

Kehonhuolto
Huoltava tunti jonka aikana harjoitetaan tasapainoa, huolletaan rankaa sekä aktiivisilla venytyksillä lihasten elastisuutta samalla vahvistaen syviä tukilihaksia. Tunnin loppuun venytellään pidempikestoisilla liikkuvuutta lisäävillä venytyksillä. Tunti sopii kaikille.

YinYang-jooga
Tunti sisältää lyhyen alkurentoutuksen, kehoa avaavia&lämmittäviä liikkeitä, vahvistavia dynaamisia yang-asanoita, rauhallisen, rentouttavan yin-osuuden sekä loppurentoutuksen.

Tunnilla pärjäävät sekä aloittelijat että konkarit! Keho&mieli-tuntina jooga tarjoaa jokaiselle rauhoittumista, palautumista, oman kehonhuoltoa ja parantaa kehotietoisuutta, notkeutta, liikkuvuutta, vahvuutta, unohtamatta stressin poistoa. Täydellinen lopetus viikolle!

XL-Dance® + Body (10x kurssi)
on liikuntamuoto niille, joiden BMI on 25 tai yli ja jotka haluavat tanssia ilman "pakko liikkua" -fiilistä ja ryppyä otsassa. Kenestäkään ei oteta mittoja ja tunnille voi tulla juuri sellaisena kuin on.

XL-Dance® on laajennettu muoto XXL-Dance®-tunnista. Se on matalan kynnyksen tanssillista liikuntaa, joka sopii myös vähän liikuntaa harrastaneille. Mitään ei tarvitse osata valmiiksi ja tekemisestä nauttiminen on tunnin pääasia.

XL-Dance -tunnille on ominaista hauskanpito, irrottelu ja heittäytyminen, mutta samalla myös uuden opettelu, itsensä haastaminen ja itsensä ylittäminen.

XL-Dance + Body -tunti pitää sisällään lämmittelyn ja koreografiallisia biisejä tanssien. Body osuus sisältää lihaskuntotreeniä, liikkuvuusharjoitteita ja venyttelyä.

XL-Dance® ei pyri painonpudotukseen vaan liikkumisesta, musiikista ja omasta kehosta nauttimiseen. Tunnilla ei myöskään lasketa kalorikulutusta, vertailla tai arvostella, vaan fiilistellään, kannustetaan ja iloitaan onnistumisista.


Lavis® -lavatanssijumppa

Lavis® on lavatanssin ja jumpan välimuoto, jossa tanssitaan esimerkiksi valssin, humpan, jenkan, polkan, tangon, foksin tai rockin tahtiin. Mukana myös masurkkaa sekä variaatioita latinorytmeistä kuten salsa, cha cha, rumba tai samba.

Lavis® on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria, ja se sopii sekä miehille että naisille. Jumppa-, tasapaino- ja tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että et tarvitse mitään aikaisempia taitoja. Tunnilla on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi. Mukaan tarvitset joustavat vaatteet, sisätossut tai tanssilenkkarit.


Lavis® 45' (sovellettu) + venyttely

Lavis® 45' on sovellettu ja hypytön tunti, jossa tanssitaan jumpaten esimerkiksi valssin, humpan, jenkan, polkan, tangon, foksin tai rockin tahtiin. Mukana myös masurkkaa sekä variaatioita latinorytmeistä kuten salsa, cha cha, rumba tai samba. Tunti sopii sekä miehille että naisille, tunnilla on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi.

Jumppa-, tasapaino- ja tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että et tarvitse mitään aikaisempia taitoja. Venyttelyosuus on normilavista pidempi keskittyen liikkuvuuteen, venytyksiin ja kehonhallintaan.  
Mukaan tarvitset joustavat vaatteet, sisätossut tai tanssilenkkarit.

Kuuluu Senioriklubiin

Helppo kuntoilujumppa

Tämä iloinen ikiliikkujien ryhmä on suunnattu sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi heti aamutuimaan. Ryhmään ovat tervetulleita kaikki, aikaisempaa jumppakokemusta ei tarvita. Askelsarjat ovat sellaisia, että ne sopivat eritasoisille liikkujille. Ohjelmassa on vaihtelevasti keppi-, pallo-, tai kuminauhajumppaa. 

Et tarvitse mitään erikoisia varusteita, mukavat liikuntaan sopivat vaatteet ja jalkineet sekä vesipullo riittävät. Tule kokemaan liikunnan riemua ja tapaamaan muita liikkujia joko yksin tai yhdessä ystävän kanssa missä kauden vaiheessa tahansa.  Kuuluu Senioriklubiin.

Babypumppi, tunti jolla käydään  koko keho läpi helpoilla lihaskuntoliikkeillä samalla vauvasi kanssa seurustellen ja oman harkinnan mukaan painona käyttäen. Babypumppi on hikistä ja hauskaa!

Vauvabic

Tiesithän, ettet joudu luopumaan liikunnasta, vaikka haluatkin pitää vauvasi/taaperosi lähelläsi. Vauvabic tunneilla äidit saavat perusjumppaa vaihtuvien teemojen (keppijumppaa niskalle, pallojumppaa keskivartalolle, steppiä reisille jne.) mukaan.

Välineitä monipuolisesti hyödyntävä tunti kaikille, joilla synnytyksestä on kulunut vähintään 2 kuukautta. Liikkeiden toteutuksessa ollaan ajateltu niin raskauden aiheuttamia muutoksia äitien kehoissa kuin tunnilla mukana olevia lapsiakin. Varmistathan lääkäriltäsi esim. jälkitarkastuksesssa, että olet toipunut synnytyksestä riittävän hyvin, ennen kuin tulet jumpalle –etenkin jos synnytyksesi on ollut vaikea tai jos lapsesi on syntynyt sektiolla.

Body

Body on toiminnallinen lihaskuntotunti, jossa yhdistyvät voima-, liikkuvuus- sekä tasapainoharjoitteet. Tunnilla käytetään omankehonpainoa sekä Jumppalan laajaa välineistöä, esimerkiksi kiekkoja, kuminauhoja, jättipalloja ja step-lautoja.

Body on tehokas tunti, joka sopii kaikille. Ohjaaja antaa sopivasti variaatioita eri liikkeille, niin että jokainen pystyy tekemään liikkeet itselleen sopivalla tavalla.

Tule mukaan tekemään kokonaisvaltainen koko kehon treeni keskivartaloa käyttäen!

Bailatino®

Tanssillinen liikuntamuoto, jonka perusajatuksena on tuoda ihmiset lähemmäksi latinalaista musiikkia ja latinalaista tanssia sekä latinalaiskulttuuria. Bailatinon tarkoituksena on poistaa musiikillisesta liikunnasta siihen helposti kohdistuvia suorituspaineita. Bailatinossa ei vaadita tanssitekniikan osaamista, vaan tärkeämpää on luoda ilmapiiri, jossa liikkuja nauttii oman vartalonsa käytöstä omien resurssiensa mukaan sekä kokee oppimisen että onnistumisen riemua.

Powergym on Voimisteluliiton kehittämä uusi ryhmäliikuntatunti, joka kehittää monipuolisesti kuntoa ja haastaa opettelemaan uusia taitoja. Powergym-tunti toteutetaan kuntopiirinä, ja yhdellä tunnilla tulee harjoitettua voimaa, nopeutta, ketteryyttä, kestävyyttä ja taitoa. Tunti koostuu alkulämmittelystä, liikkeiden opettelusta, työosiosta ja loppuverryttelystä. Jokainen osallistuja tekee liikkeitä omaan tahtiinsa ja omalla tasollaan – haastavia liikevariaatioita kovalla intensiteetillä tai helpompia versiota leppoisampaan tahtiin tai mitä tahansa näiden väliltä. Tervetuloa treenaamaan!

Niska-hartia-selkä (Hepokullan koulu)

Haluatko hoitaa tai ennalta ehkäistä hartiaseudun ongelmia? Terveysliikunta tunti, jossa huomioidaan erityisesti niskan, hartioiden ja keskivartalon lihaksistoa. Vetreyttäviä, voimaa lisääviä ja venytyksiä ongelma-alueen lihaksille. Tunti sopii kaikenkuntoisille –myös miehille.

Tänne voit tulla myös Turun kaupungin seriorikortilla. Pidä itsestäni huolta ja tule mukaan liikkumaan!

Kuntojumppa (Hepokullan koulu)
Kuntojumppa sopii kaiken ikäisille ja kokoisille. Jumppa koostuu alkulämmittelystä, aerobisesta, sykettä kohottavasta-osuudesta ja lihaskunto-osuudesta, tunnin lopuksi venytellään. Jumpassa ei ole vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä.
Lihaskuntoliikkeet kohdistuvat päälihasryhmiin ja ne tehdään kehon omaa painoa hyväksikäyttäen.

Tänne voit tulla myös Turun kaupungin seriorikortilla.
Otathan mukaan oman jumppa-alustan - Tervetuloa!

Les Mills BODYBALANCE™

BODYBALANCE™pohjautuu joogaan, Tai chiin ja pilatekseen, ja se sopii kaiken tasoisille liikkujille.

Tunti koostuu erilaisista tasapainoa, liikkuvuutta ja staattista voimaa kehittävistä liikkeistä. Keskittymisen, hengityksen ja tarkoin valittujen liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta miellyttävän musiikin tahtiin. Yhdistelmä eri tekniikoita ja liikkeitä tarjoaa fyysisen treenin sekä sisäistä tasapainoa ja harmoniaa.

Tunnin lopussa on lyhyt rentoutus. Mukaan tarvitset joustavat vaatteet, hikipyyhkeen, juomapullon sekä pitkähihaisen paidan loppurentoutusta varten. Tunnilla liikutaan paljain jaloin. Tunnin kesto 60 min. Ohjelma vaihtuu kolmen kuukauden välein joten ehdit tutustua rauhassa liikkeisiin ja huomata sen hyvää tekevän vaikutuksen.

LesMills BODYPUMP™

Bodypump on 60 minuuttia lihaskestävyysharjoittelua ryhmässä. Harjoittelu tapahtuu iloisen ja mukaansa tempaavan musiikin tahdissa ja melkein kaikki liikkeet tehdään levytangon avulla.

Kaikki ohjaajat käyttävät tunnilla samaa rakennetta, minkä ansiosta voit helposti seurata liikkeitä ja suunnitella oman harjoittelusi. Täydellinen harjoitusmuoto, joka muokkaa koko vartaloasi.

Tunnilla on liikevaihtoehtoja eritasoisille liikkujille, joten tunti soveltuu sekä aloittelevalle että edistyneelle.

LesMills BODYSTEP™
Mielettömän hauska ja hikinen intervallisteptunti. Tässä stepissä riittää fyysisiä haasteita myös kovakuntoisille urheilijoille, mikäli sellaisia hakee. BODYSTEP-tunneilla on liikevaihtoehtoja mm. ilman ponnistuksia tai vähemmillä käsillä, joten kukin osallistuja voi tehdä treenin omalla tasollaan. Taatusti mainio meininki! Tunti sopii kaikille atleettisen penkkiaskelluksen ystäville.  Paras tapa kiinteyttää takamus ja hankkia lisää ruista reisiin. Tunnin lopussa lyhyt lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt.

Tunti on rankka ja soveltuu parhaiten jo jonkin verran liikkuneille tai hyväkuntoisille liikkujille.

LesMills BODYCOMBAT™ on voimistava kardiotreeni, jossa laitat kehosi äärirajoille. Tämä äärimmäisen energinen ohjelma saa inspiraationsa kamppailulajeista ja lainaa liikkeitä Karatesta, nyrkkeilystä, Taekwondosta, Tai Chistä, Capoeirasta ja Muay Thaista (thainyrkkeily). Tunteja tukee energinen musiikki ja kannustavat ohjaajat. Isket, lyöt, potkit ja teet kata-liikkeitä polttaen samalla hurjan määrän kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa.

Paavot - miesten oma ryhmä

Mitä Paavojen treenit pitävät sisällään?

  • Kehonhuoltoa venyttelemällä ja kiertämällä: Tunti on luonteeltaan rauhallinen ja siinä keskitytään kehon vetreyttämiseen kierroilla, avauksilla venytyksillä ja vanutuksilla. Kehonhallintaa vaativat syvien lihasten treeniliikkeet nostavat kuitenkin hikeä pintaan.
  • Pumpilla lihakset töihin: LesMills Bodypump , jolla ohjaajana toimii joku seuramme BodyPump-lisenssin omaava ohjaaja. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä levypainotangon kanssa, jonka painot on säädeltävissä kaiken ta­soisille liikkujille.
  • Kuntopiiri: Nimensä mukaisesti tunnilla tehdään monipuolisia lihaskuntoliikkeitä ja sykkenkohotuksia kiertoharjoitteluna pisteeltä pisteelle. Tunnin teho on helposti jokaisen liikkujan säädeltävissä ja on taatusti rankka myös himoliikkujalle.
  • Core+Steppi
    Tunti jaetaan kahteen osaan, jossa ensimmäisessä osassa tehdään keskivartolotreeniä, joka vahvistaa keskivartalon lihaksia, parantaa ryhtiä ja kohottaa kuntoa levypainon, kuminauhan ja oman kehon painolla. Toinen osa tehdään laudan kanssa; tuttuja steppiaskelluksia jossa kohotetaan sykettä ja kuntoa.
  • Tehotreeni
    Tehotreeni jaetaan alkulämmittelyyn, cross fit tyyliseen kiertoharjoitteluun, jäähdyttelyyn ja notkeuden ja liikkuvuuden harjoittamiseen. Saadaan erilaista treeniä koholle, uusia ärsykkeitä sekä tehdään liikunnasta monipuolisempaa!
  • Body
    Body on toiminnallinen lihaskuntotunti, jossa yhdistyvät voima-, liikkuvuus- sekä tasapainoharjoitteet. Tunnilla käytetään omankehonpainoa sekä Jumppalan laajaa välineistöä, esimerkiksi kiekkoja, kuminauhoja, jättipalloja ja step-lautoja.
  • Foamroller
    Kehonhuoltotunnilla käsitellään kehon lihaskalvoja putkirullan avulla. Rulla asetetaan lattialle ja eri lihasryhmät käsitellään läpi omaa kehonpainoa apuna käyttäen. Rullaus on aktiivinen tapa huoltaa kehoa ja vahvistaa samalla keskivartalon syviä lihaksia.

***

Jokaisen tunnin lopussa on venyttelyosio, jonka pituus määräytyy tunnin sisällöstä riippuen.
Tunnille tarvitset mukaan joustavat ja ilmavat liikuntavaatteet, sisätossut, hikipyyhkeen ja vesipullon ja rennon iloisen mielen.