Tuntikuvaukset

Täältä löydät itsellesi mieluisen tunnin sinulle sopivana ajankohtana.Tuntitarjontamme on monipuolinen ja tuntimme sopivat kaiken ikäisille – ja kuntoisille. Tutustu tuntikuvauksiin ja tule kokeilemaan!

Huomaathan, että LesMills tunnit on tarkoitettu yli 16-vuotiaille.

Barre

Huippusuosittu ja monipuolinen Barre yhdistää baletinomaisen harjoittelun ja kehonpainotreenin kokonaisuudeksi, joka antaa sinulle vahvan kehon ja upean ryhdin. Tunnilla treenataan tasapainoa, keskivartalon hallintaa ja alaraajojen voimaa menevän musiikin tahdissa. Tunti on tarkoitettu kaikentasoisille liikkujille eikä osallistuminen vaadi tanssitaustaa. Tunnilla ei tarvita kenkiä. 

UUTUUS!

HIIT  LIIT 50'

Tällä tunnilla yhdistetään kaksi trenditreeniä. HIIT (High Intensity Intervall Training) on tehokas tapa polttaa rasvaa hävittämättä lihasmassaa. Korkean intensiteetin harjoittelussa syke nostetaan korkealle lyhyeksi aikaa, jolloin aineenvaihdunta kiihtyy huomattavasti. Tehokkaan HIIT-treenin jälkeen energiankulutus myös säilyy normaalia aineenvaihdunnan tasoa korkeammalla, joten treenin positiiviset vaikutukset tehoavat vielä useita tunteja treenin jälkeen.

LIIT (Low-intensity interval training) puolestaan suoritetaan matalalla sykkeellä, hyvällä suoritustekniikalla ja haastetaan kehonhallintaa. Tässä osiossa sinulla on mahdollisuus keskittyä liikkeiden puhtaaseen suorittamiseen ja löytää näin parhaimman tehon perinteisiin lihaskuntoliikkeisiin.

Kehonhuolto

Huoltava tunti jonka aikana harjoitetaan tasapainoa, huolletaan rankaa sekä aktiivisilla venytyksillä lihasten elastisuutta samalla vahvistaen syviä tukilihaksia. Tunnin loppuun venytellään pidempikestoisilla liikkuvuutta lisäävillä venytyksillä. Tunti sopii kaikille.

Jooga
Jumppalassa joogataan hatha-joogaa. Se on joogan klassisin sekä länsimaissa tutuin muoto. Hatha jooga koostuu joogan perusliikkeistä eli asanoista ja tunnilla harjoitellaan niiden lisäksi oikeaa hengitystekniikkaa, kehonhallintaa ja rentoutumista. Hatha-jooga on rauhallinen, lempeä, rentouttava ja kaikille sopiva joogamuoto.

Tuntiin kuuluu alkurentoutus, alustavat liikkeet, aurinkotervehdykset, päivän asanat sekä loppurentoutus. Tunnilla pärjäävät sekä aloittelijat että konkarit! Keho&mieli-tuntina jooga tarjoaa jokaiselle rauhoittumista, palautumista, oman kehonhuoltoa ja parantaa kehotietoisuutta, notkeutta, liikkuvuutta, vahvuutta, unohtamatta stressin poistoa.

XL-Dance® + Body


on liikuntamuoto niille, joiden BMI on 25 tai yli ja jotka haluavat tanssia ilman "pakko liikkua" -fiilistä ja ryppyä otsassa. Kenestäkään ei oteta mittoja ja tunnille voi tulla juuri sellaisena kuin on.

XL-Dance® on laajennettu muoto XXL-Dance®-tunnista. Se on matalan kynnyksen tanssillista liikuntaa, joka sopii myös vähän liikuntaa harrastaneille. Mitään ei tarvitse osata valmiiksi ja tekemisestä nauttiminen on tunnin pääasia.

XL-Dance -tunnille on ominaista hauskanpito, irrottelu ja heittäytyminen, mutta samalla myös uuden opettelu, itsensä haastaminen ja itsensä ylittäminen.

XL-Dance + Body -tunti pitää sisällään lämmittelyn ja koreografiallisia biisejä tanssien. Body osuus sisältää lihaskuntotreeniä, liikkuvuusharjoitteita ja venyttelyä.

XL-Dance® ei pyri painonpudotukseen vaan liikkumisesta, musiikista ja omasta kehosta nauttimiseen. Tunnilla ei myöskään lasketa kalorikulutusta, vertailla tai arvostella, vaan fiilistellään, kannustetaan ja iloitaan onnistumisista.

 

Suomi-jumppa

Jos olet kaivannut reipasta, hauskaa ja helppoa kuntoliikuntaa, tässä sinulle sellainen!

Suomi-jumppa on tehokas, kaikille sopiva tunti suomalaisen iskelmä-, pop- ja rockmusiikin rytmittämänä.

Tunti lähtee liikkeelle helpolla askelluksella, joka lämmittelyn jälkeen saa sykkeen nousemaan ja kropan mukavaan vauhtiin.  Mausteena tunnilla muutama helppo tanssillinen kappale. Lihaskunto-osuudet sisältävät selkeitä ja tehokkaita liikkeitä, joita voit tehdä oman kehosi ehdoilla.

Monipuolinen tunti vahvistaa kehoa kokonaisvaltaisesti, parantaa aerobista kuntoa, kiinteyttää ja venyttää lihaksia sekä kehittää tasapainoa ja ryhtiä.

Lavis® -lavatanssijumppa

Lavis® on lavatanssin ja jumpan välimuoto, jossa tanssitaan esimerkiksi valssin, humpan, jenkan, polkan, tangon, foksin tai rockin tahtiin. Mukana myös masurkkaa sekä variaatioita latinorytmeistä kuten salsa, cha cha, rumba tai samba.

Lavis® on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria, ja se sopii sekä miehille että naisille. Jumppa-, tasapaino- ja tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että et tarvitse mitään aikaisempia taitoja. Tunnilla on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi. Mukaan tarvitset joustavat vaatteet, sisätossut tai tanssilenkkarit.

Leidijumppa

Tämä iloinen ikiliikkujien ryhmä on suunnattu Sinulle, joka haluat huolehtia kunnostasi vielä kypsälläkin iällä. Ryhmään ovat tervetulleita kaikki aikaisempaa jumppakokemusta ei tarvita. Tunnilla ei tarvita erikoisia varusteita, mukavat liikuntaan sopivat vaatteet ja jalkineet riittävät. Vesipullo on hyvä olla mukana. Liikkeiden suoritustapa ja alkuasennot on tällä tunnilla sellaisia, että niissä huomioidaan ikääntymisen aihauttamat muutokset kehossa. Hyppyjä tai vaikeita askelkuvioita ei tunnilla tehdä, mutta kunnon hikijumppaa kyllä. Ohjelmassa on myös jumppaa kepein ja kuminauhoin sekä pallon päällä. Tule kokemaan liikunnan riemua ja tapaamaan muita liikunnan harrastajia joko yksin tai yhdessä ystävän kanssa. Tunnille voi tulla mukaan, missä kauden vaiheessa tahansa.

Tunnilla on liikevaihtoehtoja eritasoisille liikkujille, joten tunti soveltuu sekä aloittelevalle että edistyneelle.

 

Babypumppi

Babypumppi, tunti jolla käydään  koko keho läpi helpoilla lihaskuntoliikkeillä samalla vauvasi kanssa seurustellen ja oman harkinnan mukaan painona käyttäen. Babypumppi on hikistä ja hauskaa!

 

Vauvabic

Tiesithän, ettet joudu luopumaan liikunnasta, vaikka haluatkin pitää vauvasi/taaperosi lähelläsi. Vauvabic tunneilla äidit saavat perusjumppaa vaihtuvien teemojen (keppijumppaa niskalle, pallojumppaa keskivartalolle, steppiä reisille jne.) mukaan.

Välineitä monipuolisesti hyödyntävä tunti kaikille, joilla synnytyksestä on kulunut vähintään 2 kuukautta. Liikkeiden toteutuksessa ollaan ajateltu niin raskauden aiheuttamia muutoksia äitien kehoissa kuin tunnilla mukana olevia lapsiakin. Varmistathan lääkäriltäsi esim. jälkitarkastuksesssa, että olet toipunut synnytyksestä riittävän hyvin, ennen kuin tulet jumpalle –etenkin jos synnytyksesi on ollut vaikea tai jos lapsesi on syntynyt sektiolla.

Niska-hartia-selkä (Pallivahan koulu)

Haluatko hoitaa tai ennalta ehkäistä hartiaseudun ongelmia? Terveysliikunta tunti, jossa huomioidaan erityisesti niskan, hartioiden ja keskivartalon lihaksistoa. Vetreyttäviä, voimaa lisääviä ja venytyksiä ongelma-alueen lihaksille. Tunti sopii kaikenkuntoisille –myös miehille.

Tänne voit tulla myös Turun kaupungin seriorikortilla. Pidä itsestäni huolta ja tule mukaan liikkumaan!

Katso syksyn aikataulu Koulujumpat

Kuntojumppa (Pallivahan koulu)


Kuntojumppa sopii kaiken ikäisille ja kokoisille. Jumppa koostuu alkulämmittelystä, aerobisesta, sykettä kohottavasta-osuudesta ja lihaskunto-osuudesta, tunnin lopuksi venytellään. Jumpassa ei ole vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä.
Lihaskuntoliikkeet kohdistuvat päälihasryhmiin ja ne tehdään kehon omaa painoa hyväksikäyttäen.

Tänne voit tulla myös Turun kaupungin seriorikortilla.
Otathan mukaan oman jumppa-alustan - Tervetuloa!

Katso syksyn aikataulu Koulujumpat

Body

Body on toiminnallinen lihaskuntotunti, jossa yhdistyvät voima-, liikkuvuus- sekä tasapainoharjoitteet. Tunnilla käytetään omankehonpainoa sekä Jumppalan laajaa välineistöä, esimerkiksi kiekkoja, kuminauhoja, jättipalloja ja step-lautoja.

Body on tehokas tunti, joka sopii kaikille. Ohjaaja antaa sopivasti variaatioita eri liikkeille, niin että jokainen pystyy tekemään liikkeet itselleen sopivalla tavalla.

Tule mukaan tekemään kokonaisvaltainen koko kehon treeni keskivartaloa käyttäen!

Bailatino®

Tanssillinen liikuntamuoto, jonka perusajatuksena on tuoda ihmiset lähemmäksi latinalaista musiikkia ja latinalaista tanssia sekä latinalaiskulttuuria. Bailatinon tarkoituksena on poistaa musiikillisesta liikunnasta siihen helposti kohdistuvia suorituspaineita. Bailatinossa ei vaadita tanssitekniikan osaamista, vaan tärkeämpää on luoda ilmapiiri, jossa liikkuja nauttii oman vartalonsa käytöstä omien resurssiensa mukaan sekä kokee oppimisen että onnistumisen riemua.

Powergym on Voimisteluliiton kehittämä uusi ryhmäliikuntatunti, joka kehittää monipuolisesti kuntoa ja haastaa opettelemaan uusia taitoja. Powergym-tunti toteutetaan kuntopiirinä, ja yhdellä tunnilla tulee harjoitettua voimaa, nopeutta, ketteryyttä, kestävyyttä ja taitoa. Tunti koostuu alkulämmittelystä, liikkeiden opettelusta, työosiosta ja loppuverryttelystä. Jokainen osallistuja tekee liikkeitä omaan tahtiinsa ja omalla tasollaan – haastavia liikevariaatioita kovalla intensiteetillä tai helpompia versiota leppoisampaan tahtiin tai mitä tahansa näiden väliltä. Tervetuloa treenaamaan!

Jättipallojumppa

Jättipallojumppa on matalasykkeinen kehonhallinta ja lihaskuntotunti, jossa vahvistetaan monipuolisesti ja vaihtelevasti keskivartalon lihaksia. Koska suurin osa liikkeistä tehdään pallon päällä, tunti ei rasita polvien tai lonkkien niveliä samoin kuin seisten tehtävä jumppa. Tunnilla voidaan käyttää kehon painon lisäksi käsipainoja, mutta pääpaino on ryhtiä ylläpitävien lihasryhmien harjoitteissa. Tunti sopii sekä aloittelevalle liikkujalle että konkarille ja sopii hyvin tukemaan rankkaakin treeniohjalmaa. Haastaviin liikkeisiin saat ohjaajalta vaihtoehtoja. 

Les Mills BODYBALANCE™

BODYBALANCE™pohjautuu joogaan, Tai chiin ja pilatekseen, ja se sopii kaiken tasoisille liikkujille.

Tunti koostuu erilaisista tasapainoa, liikkuvuutta ja staattista voimaa kehittävistä liikkeistä. Keskittymisen, hengityksen ja tarkoin valittujen liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta miellyttävän musiikin tahtiin. Yhdistelmä eri tekniikoita ja liikkeitä tarjoaa fyysisen treenin sekä sisäistä tasapainoa ja harmoniaa.

Tunnin lopussa on lyhyt rentoutus. Mukaan tarvitset joustavat vaatteet, hikipyyhkeen, juomapullon sekä pitkähihaisen paidan loppurentoutusta varten. Tunnilla liikutaan paljain jaloin. Tunnin kesto 60 min. Ohjelma vaihtuu kolmen kuukauden välein joten ehdit tutustua rauhassa liikkeisiin ja huomata sen hyvää tekevän vaikutuksen.

LesMills BODYPUMP™

Bodypump on 60 minuuttia lihaskestävyysharjoittelua ryhmässä. Harjoittelu tapahtuu iloisen ja mukaansa tempaavan musiikin tahdissa ja melkein kaikki liikkeet tehdään levytangon avulla.

Kaikki ohjaajat käyttävät tunnilla samaa rakennetta, minkä ansiosta voit helposti seurata liikkeitä ja suunnitella oman harjoittelusi. Täydellinen harjoitusmuoto, joka muokkaa koko vartaloasi.

Tunnilla on liikevaihtoehtoja eritasoisille liikkujille, joten tunti soveltuu sekä aloittelevalle että edistyneelle.

LesMills BODYSTEP

Mielettömän hauska ja hikinen intervallisteptunti. Tässä stepissä riittää fyysisiä haasteita myös kovakuntoisille urheilijoille, mikäli sellaisia hakee. BODYSTEP-tunneilla on liikevaihtoehtoja mm. ilman ponnistuksia tai vähemmillä käsillä, joten kukin osallistuja voi tehdä treenin omalla tasollaan. Taatusti mainio meininki! Tunti sopii kaikille atleettisen penkkiaskelluksen ystäville.  Paras tapa kiinteyttää takamus ja hankkia lisää ruista reisiin. Tunnin lopussa lyhyt lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt.

Tunti on rankka ja soveltuu parhaiten jo jonkin verran liikkuneille tai hyväkuntoisille liikkujille.

BodyCombat on voimistava kardiotreeni, jossa laitat kehosi äärirajoille. Tämä äärimmäisen energinen ohjelma saa inspiraationsa kamppailulajeista ja lainaa liikkeitä Karatesta, nyrkkeilystä, Taekwondosta, Tai Chistä, Capoeirasta ja Muay Thaista (thainyrkkeily). Tunteja tukee energinen musiikki ja kannustavat ohjaajat. Isket, lyöt, potkit ja teet kata-liikkeitä polttaen samalla hurjan määrän kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa.

Paavot - miesten oma ryhmä

Mitä Paavojen treenit pitävät sisällään?

Kehonhuoltoa venyttelemällä ja kiertämällä: Tunti on luonteeltaan rauhallinen ja siinä keskitytään kehon vetreyttämiseen kierroilla, avauksilla venytyksillä ja vanutuksilla. Kehonhallintaa vaativat syvien lihasten treeniliikkeet nostavat kuitenkin hikeä pintaan.

Pumpilla lihakset töihin: LesMills Bodypump , jolla ohjaajana toimii joku seuramme BodyPump-lisenssin omaava ohjaaja. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä levypainotangon kanssa, jonka painot on säädeltävissä kaiken ta­soisille liikkujille.

Kuntopiiri: Nimensä mukaisesti tunnilla tehdään monipuolisia lihaskuntoliikkeitä ja sykkenkohotuksia kiertoharjoitteluna pisteeltä pisteelle. Tunnin teho on helposti jokaisen liikkujan säädeltävissä ja on taatusti rankka myös himoliikkujalle.

CORE+Steppi
Tunti jaetaan kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa keskitytään keskivartaloon eli COREEN. Liikkeet vahvistavat keskivartalon lihaksia, parantavat ryhtiä ja kohottavat kuntoa levypainon, kuminauhan ja oman kehon painolla. Toinen osa tehdään laudan kanssa; tuttuja steppiaskelluksia jossa kohotetaan sykettä ja kuntoa.

Tehotreeni
Tehotreeni jaetaan alkulämmittelyyn, cross fit tyyliseen kiertoharjoitteluun, jäähdyttelyyn ja notkeuden ja liikkuvuuden harjoittamiseen. Saadaan erilaista treeniä koholle, uusia ärsykkeitä sekä tehdään liikunnasta monipuolisempaa!

Jokaisen tunnin lopussa on venyttelyosio, jonka pituus määräytyy tunnin sisällöstä riippuen.
Tunnille tarvitset mukaan joustavat ja ilmavat liikuntavaatteet, sisätossut, hikipyyhkeen ja vesipullon ja rennon iloisen mielen.

Paavojen liikuttamisesta huolehtii Milla.